Inte så pigg

Nu är hon hemma, vår älskling. Men det blir inget jätte gosande som jag hade velat. Nej, hon har ju ev. salmonella och det kan smittas. Nu är det sanering av katt-låda mm. och så handsprit ON som gäller.

Jag blev så glad av att se henne där på djursjukhuset att jag inte hörde vad veterinären sa. Tur att T och C var med och kunde lyssna. Det tog inte mer än någon minut innan jag öppnat katt-buren och hade Skrållan i famn. Hon var inte det minsta arg bara jätte glad att se oss och sugen på att kela och komma hem.

 

Väl hemma sprang hon direkt upp för trappan och in i köket. Men det är inte lätt att äta. Hon nosar och går därifrån. Kommer tillbaka, tittar vädjande, nosar, tittar och jamar. Oj, vad skulle vilja hjälpa henne! Men vad ska jag göra? Till slut åt hon några bitar och drack lite grann. Vi får se det som en start. Krya på dig lilla vän!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0