Töväder

Det droppar och smälter. Snön på taket hänger ner över stuprörskanten som en gardin. Med jämna mellanrum hörs ett riktigt ordentligt mullrande och ett raspande – då har snögardinen dragit sig ner från taket, släppt och med ett brak ramlat ner på marken. Det gäller att inte stå i vägen!

 

Det är fortfarande vinter men nu kommer tiden när vi är på väg. Naturen, och vi med den, är på väg. På väg mot värme och sommar. Det får mig att tänka på det här med att förändra och på förändring. Förändring är både något mycket spännande, kul, inspirerande och något som oftast är jobbigt. En process helt enkelt. Oavsett som det sker i naturen eller med oss själva.

 

Precis som förändringen har på börjats utanför mitt fönster, så är även jag på väg. Jag tror jag ska låta mig inspireras och bäras av vårens skaparkraft på min egen resa! Då kan jag påminna mig om att hur växlande det än kan vara, sol, regn, blåst, snö om vart annat, så kan jag ändå vara säker på att sommaren kommer. Precis som att jag till slut når mitt mål, min sommar. Det känns bra!

 

Och vart är jag på väg? Jag är på väg mot en ny arbetssituation och ett nytt yrke. Min alldeles egna vår (om ni hänger med på liknelsen) består i förvandlingen till certifierad coach :-) och min sommar inträffar när jag eftertraktad, fullbokad och mycket nöjd driver mitt eget företag.

Jag ser bilden så klart framför mig och jag kan inte annat än att le! Det känns jätte bra :-).

 

Jag gillar målbilder. Hur gör du när du är på väg? Hur ser din ”vår” och ”sommar” ut?

Har du några bra tips?!?

 

Härlig resa önskar

Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0