På väg

Glädjen över att ha klarat slutprovet på coachutbildningen håller i sig. Jag ÄR coach nu, diplomerad vid Hälsoakademin Europa och ICF certifierad :-)! Det känns så härligt och lovande inför framtiden.

 

Jag ser så tydligt framför mig hur jag är i min mottagning och coachar. Dit kommer både enskilda och grupper och på skrivbordet står min dator där jag coachar via Skype. Vid sidan om datorn ligger min kalender som är välfylld. Härlig känsla att vara efterfrågad, kunna göra gott och ha en säker inkomst. Det fyller mig med glädje och välbefinnande :-). Dit vill jag!

 

Målet är klart så nu är det bara att jobba på. Jag har startat min resa denna vecka :-). Det ska bli så kul att vandra den här vägen. Jag känner tillförsikt och framtidstro. Riktigt hur jag ska ta mig i mål vet jag inte än, men jag tänker att så länge bilden är klar och tydlig så kommer jag dit. Jag har börjat med att göra en handlingsplan och bl.a. tagit kontakt med Almi för att få hjälp. Det tror jag blir jätte bra. De sitter inne på massvis med info och kompetens och så kanske jag ska skaffa mig en mentor som kan stötta mig på vägen.

 

Det är faktiskt sällan jag känt mig så lugn och glad fast så mycket svävar i det blå. Jag ska inte stressa fram något den här gången utan verkligen försöka leva som jag lär; ta många pausar och njuta av vägen. Jag håller er underrättade :-).

 

Och du, prata om mig med alla du möter… inget är så effektivt som en rekommendation!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0